Vstupenky online

Design spojuje tradici klubu s aktuálními trendy, tvrdí o kolekci My jsme Valaši její tvůrci

Jan Tajzler • včera

Módní kolekce s názvem My jsme Valaši byla slavnostně představena při sobotním utkání s Jihlavou. Už v předprodeji se mezi fanoušky ukázal obrovský zájem o limitovanou edici kousků klubového oblečení. Jak ale celý nápad vznikl, kdo vše za tímto projektem stál a je vhodné nosit klubové oblečení i běžně do společnosti? O tom všem jsme si popovídali s tvůrci módní kolekce a vsetínskými rodáky Jakubem Ferancem a Jakubem Šrámkem.

Co vás vedlo k vytvoření nové módní kolekce pro klub?
Chtěli jsme fanouškům nabídnout něco víc než jen tradiční hokejový merch. Naším cílem bylo vytvořit kolekci, která bude stylová, pohodlná a zároveň odrážet klubovou hrdost. VHK ROBE Vsetín není jen hokejový klub, je to komunita, a touto kolekcí chceme fanoušky ještě více propojit. Zároveň jsme oba Jakubové vyrůstali na Vsetíně a fandíme Vsetínu. Navíc Jakub Feranec pracuje v módní branži - “Vytvářím styling pro Rytmuse, Bena Cristovao a měl jsem přehlídku na pražském Fashion weeku. Zároveň je ve světě teď trend nosit dresy i na ulici a tak jsem rád, že nám dal klub možnost vytvořit kolekci”.

Kolekce nese název MY JSME VALAŠI, mohli byste popsat příběh, jak tento nápad vznikl, co vše předcházelo realizaci tohoto nápadu?
Chtěli jsme aby název kolekce co nejvíce vystihoval náš region a jelikož i klub samotný řadu led vystupuje pod zkratkou VHK (Valašský hokejový klub) a snaží se hlavně v mládežnických kategoriích sjednocovat regionální kluby (Vsetín, Valmez, Rožnov, Brumov-Bylnice), tak byl název na světě. Navíc oba jsem rodáci ze Vsetína a byť v tuto chvíli působíme v hlavním městě, tak se i nadále hrdě hlásíme k našemu rodnému kraji se slovy ”MY JSME VALAŠI”.

Kdo se podílel na kolekci?
Hlavním iniciátorem projektu byl Jakub Feranec, který při jednání s vedením klubu představil vizi kolekce a dohodl klíčové směry. Na projektu jsme spolupracovali s Jakubem Šrámkem, dlouholetým fanouškem Valachů, který díky své hluboké znalosti vsetínského prostředí dohlížel na to, aby kolekce zůstala věrná klubové identitě. Návrhy jsme poté společně realizovali s Ondrou Treglerem, který v současnosti působí jako návrhář v německé Pumě, kde se věnuje designu fotbalových dresů pro špičkové týmy pravidelně hrající Ligu mistrů. Ondřej má také zkušenosti z prestižní stáže u módní značky Acne Studios.

Podíleli se na tvorbě kolekce i další fanoušci Vsetína?

Tvorbu celé kolekce jsme pojali v duchu aby byla co nejvíce vsetínská a troufnu si odpovědět, že každý člověk jež se na tvorbě kolekce podílel, má ke Vsetínu vztah. My oba Kubové jsme jasní. Módní návrhář Ondřej Tregler pochází snad až idilicky z Litvínova, což jistě v mnohých z nás vyvolává vzpomínky z dob extraligových, kdy i mezi oběma fanouškovskými tábory panovalo přátelství. CHEZA a VSETÍN.

Modely pro nafocení kolekce byli opět rodáci ze Vsetína: Vojta Urban muž roku, účastník televizní soutěže Masterchef a také model přímo při přehlídce na Lapači. Andreas Gold také rodák ze Vsetína a člen labelu Milion plus. Na módní přehlídce jste si mohli všimnout Nikol Klhůfkové, manželky našeho ostrostřelce. A v neposlední řadě Anna Marie Purič, která je fanynkou, vlastní vsetínský dres, a pokud jí to čas jen trochu dovolí, tak navštěvuje zápasy Vsetína.

Jak tvorba takové módní kolekce probíhá?
Začali jsme důkladnou rešerší, během níž jsme čerpali inspiraci z hokejových klubů NHL, české extraligy a předních fotbalových týmů. Následně jsme vytvořili základní koncept kolekce, stanovili si jasné cíle a pustili se do práce. Po několika společných diskuzích a týmových konzultacích nad návrhy jsme dospěli k finální podobě – jednoduché, moderní kolekci, která je navržena tak, aby byla stylová a vhodná pro každodenní nošení.

Co je hlavním motivem nové kolekce?
Hlavními motivy kolekce jsou klubové barvy zelená a žlutá, které se prolínají celým designem, spolu s výraznými klubovými prvky, jako je logo VHK ROBE Vsetín a stylizovaná kresba stadionu Lapač. Tyto motivy jsou doplněny unikátním stylizovaným fontem, který je použit na číslech, nápisech a dalších detailech, čímž kolekce získává soudržný a moderní vzhled. Design tak spojuje tradici klubu s aktuálními trendy a vytváří výraznou vizuální identitu, která osloví nejen fanoušky, ale i širší veřejnost.

Logo vsetínského klubu už má něco za sebou, pochází z 90. let, myslíte si, že je zde prostor pro rebranding?
Vím, že se o této možnosti již v minulosti vedla debata. Chápu, že z hlediska grafického a marketingového není práce s naším logem úplně snadná, ale mě osobně se naše logo líbí a hrdě a rád se k němu hlásím.

Jaké produkty mohou fanoušci v kolekci najít?
Hlavní myšlenkou kolekce byla praktičnost a každodenní využití. Proto zahrnuje jednoduché tričko a mikinu s minimalistickým designem, které se díky své univerzálnosti skvěle hodí na běžné nošení. Tyto základní kousky doplňují šála, kulich a ponožky v klubových barvách, které podtrhují týmovou identitu. Stěžejním prvkem kolekce je však dres, jenž celý koncept propojuje a tvoří jeho symbolický středobod.

Byl při tvorbě kolekce kladen důraz především na kvalitu?
Kolekce kladla důraz na vyváženou kombinaci vizuálního zpracování a kvalitních materiálů. Prémiové kousky, jako mikina či tričko, vynikají nejen designem, ale také vysokou úrovní použitého materiálu, což jistě ocení každý fanoušek. Ani u ostatních produktů jsme nezanedbali detaily – před finálním schválením prošly několika úpravami, aby splňovaly naše maximální standardy a odpovídaly očekáváním. Zároveň jsme kladli důraz na to, aby se ceny všech produktů shodovaly s cenami ostatního sortimentu ve fanshopu a byly tak dostupné pro všechny.

Je vidět, že vsetínští fanoušci mají o klubové oblečení zájem. Myslíte si, že tento styl módy dostává prostor i mimo stadiony? Je ve společnosti tolerován?
Samozřejmě. Každý fanoušek je hrdý na svůj klub a chce, aby bylo na první pohled vidět jaký tým podporuje. Proto jsme se tuto kolekci snažili vytvořit minimalisticky, aby byla vhodná pro každodenní nošení a dala se jednoduše kombinovat s ostatními kousky outfitu. Klubové oblečení je tolerováno a v mnoha případech může přimět i ke vzniku zajímavé konverzace.

Kde si mohou fanoušci koupit kolekci?
Prodej kolekce byl zahájen v sobotu 30. prosince ve fanshopu i na e-shopu – dostupné množství je omezené a zboží rychle ubývá. Šála je k dnešnímu dni již kompletně vyprodána a dres je momentálně k dispozici pouze ve velikosti S.

Jaká byla spolupráce s hráči A-týmu Pavlem Klhůfkem a Vítem Jonákem, mohli by se pohybovat v módní branži?
Na focení kolekce ani nešlo poznat, že něco podobného dělají poprvé. Spolupráce s nimi byla špičková. Dokonce jsme měli po focení možnost si u společné večeře popovídat o vsetínském hokeji a dalším směřování klubu. Myslím, že po skončení jejich aktivní hráčské kariéry jsou jim dveře modelingu otevřené a rozhodně se v něm neztratí.

Módní přehlídka na ledě zimního stadionu byla přeci jen něco speciálního, jak na tento nápad reagovaly modelky?
Nejprve byly trochu nervózní, že dojde k nějakému incidentu, když jsem jim oznámili, že celá přehlídka se bude konat přímo na ledě a jak celou událost přijmou fanoušci, protože taková událost byla v Česku poprvé. Nakonec ale výzvu přijaly a myslím že byly z celé akce nadšené, dokonce po přehlídce šly i přímo na stání fandit.

Jak jste zmínili, žijete v Praze, chystáte se na víkendová utkání Valachů v Čechách?
Samozřejmě, my tam určitě budeme a věříme že se i díky příznivému vlakovému spojení uvidíme i s početnou fanouškovskou skupinou ze Vsetína a nejlépe oděných do naší nové kolekce.

Nakonec bych chtěl ještě jednou poděkovat zástupcům klubu, konkrétně jednateli Petru Neumanovi za odvahu přijít s tímto projektem, Filipu Bazalovi, Zdeňku Čablíkovi, Vaškovi Trávníčkovi, vedoucí vsetínského fanshopu Martině Tkadlecové a dalším za pomoc při realizaci celé kolekce a módní přehlídky na Lapači.

casino
×
Dnes v 17:30 | Muži
VHK ROBE Vsetín
HC Frýdek-Místek